De kwalificatie Assistent-Makelaar Wonen sluit aan op niveau 4 (MBO4/Havo) van het Nederlands kwalificatieraamwerk (NLQF). Dit niveau staat gelijk aan het niveau 4 van het Europees kwalificatiekader (EQF).

De kwalificatie Kandidaat-Makelaar Wonen sluit aan op niveau 5 (associate degree) van het Nederlands kwalificatieraamwerk (NLQF). Dit niveau staat gelijk aan het niveau 4 van het Europees kwalificatiekader (EQF).

De kwalificatie Register-Makelaar Wonen sluit aan op niveau 5 (associate degree) van het Nederlands kwalificatieraamwerk (NLQF). Dit niveau staat gelijk aan het niveau 5 van het Europees kwalificatiekader (EQF).

De kwalificatie Register-Makelaar Bedrijfsmatig Vastgoed sluit aan op niveau 6 (bachelor) van het Nederlands kwalificatieraamwerk (NLQF). Dit niveau staat gelijk aan het niveau 6 van het Europees kwalificatiekader (EQF).

De kwalificatie (Register-)Makelaar Landelijk Vastgoed sluit aan op niveau 6 (bachelor) van het Nederlands kwalificatieraamwerk (NLQF). Dit niveau staat gelijk aan het niveau 6 van het Europees kwalificatiekader (EQF).